עדכון אפשרויות כח אדם לעונת הזמירה 2024- לחצו כאן לקריאת הידיעה המלאה

לכורמים וליקבים שלום!!!

הנדון: עובדים לזמירה בכרם

כידוע לכולכם בשל המלחמה, מדינת ישראל עצרה את כניסת העובדים הפלשתינאים לישראל וכן לא מעט עובדים זרים עזבו את הארץ(כ-10,000 מתוך 30,000).

אנו במועצה מנסים כבר מספר שבועות לנסות ולמצוא פתרון לעובדים לזמירה שמתחילה בזמן הקרוב. ניסינו לראות הבאה של עובדים זרים מאירופה (לדוגמא אלבניה). לתקופה של 3 חודשים לזמירה. לצערנו בגלל לא מעט בעיות בירוקרטית וכן עלות כספית גבוהה הנושא ירד מהפרק.

דברנו עם משרד החקלאות לגבי פלשתינאים ואפילו והתחייבנו להביא את הפועלים מהמחסום ולהחזירם, וכן גם שמירה על העובדים בשטח. לצערנו עקב התנגדות הממשלה להכנסת פלשתינאים גם זה ירד מהפרק, ואולי אולי ישתנה אך אנו לא יכולים לבנות על זה נכון לעכשיו.
ומה שנשאר זה לגייס עובדים ישראלים עם כול המורכבות שבעניין, כאשר משרד החקלאות ביחד עם הביטוח הלאומי יתנו מענקים לעובדים ישראלים בחקלאות מענק חודשי של 3,000 ₪ לחודש הראשון, 3,000 לחודש השני, ו-4,000 ₪ לחודש השלישי וזאת בנוסף לתשלום שישלם הכורם לעובד.

מעביר לכם בלינק הבאים גם את בקשת החקלאים להעסקת עובדים ישראלים (יש למלא את הטפס באינטרנט ולשלוח למשרד החקלאות, וכן את הלינק לביטוח לאומי למענקי התמריץ לעובדים בענפי החקלאות).

https://www.gov.il/he/service/employ-salaried-employees

https://www.btl.gov.il/HaravotBarzel1/Pages/MankTimrozHB.aspx

בתקווה לתקופה שקטה ואני כאן לכל שאלה

בתודה צחי דותן

דילוג לתוכן